EDUKACJA PRZEZ RUCH



Uczniowie klasy 3b w ramach lekcji plastyki uczestniczyli w zajęciach prowadzonych  w myśl założeń systemu edukacji przez ruch ( EPR ). Głównym założeniem systemu EPR jest planowanie ruchu  jako podstawy wywołującej aktywność poznawczą dziecka, a więc przez ruch dziecko uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający świat. Uczniowie w rytm muzyki kreślili kolorowe kreski a następnie wykorzystując technikę origami płaskiego z kółek wykonali  pracę plastyczną „Wiosenny zajączek”.  Celem zajęć było rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz stwarzanie okazji do twórczej aktywności inspirowanej muzyką i własnymi obserwacjami otaczającej przyrody.  Wszystkie prace zostały wyeksponowane  na gazetce ściennej i stały się punktem wyjścia do rozmowy na temat zmian jakie zachodzą w przyrodzie wiosną.  Zajęcia poprowadziła nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej – pani Małgorzata Kuś.








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KONKURS NA PLAKAT

ZWIERZAKI CUDAKI

KIERMASZ WALENTYNKOWY