EDUKACJA PRZEZ RUCH
Uczniowie klasy 3b w ramach lekcji plastyki
uczestniczyli w zajęciach prowadzonych w
myśl założeń systemu edukacji przez ruch ( EPR ). Głównym
założeniem systemu EPR jest planowanie ruchu
jako podstawy wywołującej aktywność poznawczą dziecka, a więc przez ruch dziecko uaktywnia zmysły,
dzięki którym poznaje otaczający świat. Uczniowie w rytm muzyki kreślili kolorowe
kreski a następnie wykorzystując technikę origami płaskiego z kółek
wykonali pracę plastyczną „Wiosenny zajączek”. Celem zajęć było rozwijanie sprawności
manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz stwarzanie okazji do twórczej
aktywności inspirowanej muzyką i własnymi obserwacjami otaczającej przyrody. Wszystkie
prace zostały wyeksponowane na gazetce ściennej
i stały się punktem wyjścia do rozmowy na temat zmian jakie zachodzą w przyrodzie
wiosną. Zajęcia poprowadziła
nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej – pani Małgorzata Kuś.
Komentarze
Prześlij komentarz