Uczniowie klas IV-VI z okazji obchodów Dnia Zdrowia wzięli udział w szkolnym konkursie plastycznym polegającym na wykonaniu plakatu promującego zdrowy styl życia. Organizatorem konkursu była klasa 5a wraz z wychowawczynią, panią Małgorzata Kuś. Powstały oryginalne prace, które zostały wyeksponowane na gazetce ściennej na szkolnym korytarzu. Jury wybrało trzy plakaty, których autorzy zostali laureatami konkursu. Są to uczniowie klas: 4c, 5d oraz 6c, którzy otrzymali dyplomy i drobne upominki.
LEKCJA Z WYKORZYSTANIEM CLIL Jesień to czas, kiedy w sadach i ogrodach dojrzewają owoce i warzywa. Są one nie tylko smaczne i zdrowe, ale posiadają interesujące kształty i przepiękne barwy. Podczas lekcji z przyrody uczniowie klasy V „a” wykorzystali warzywa i stworzyli niezwykle oryginalne „Zwierzaki cudaki”. Głównym celem zajęć było utrwalenie nazw roślin uprawianych w Polsce oraz poznanie ich zastosowania. Uczniowie rozpoznawali jadalne części roślin oraz podawali ich angielskie odpowiedniki ( lekcja z wykorzystaniem CLIL ).
Metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning) CLIL – Content and Language Integrated Learning dotyczy zintegrowanego kształcenia przedmiotowo – językowego opartego na jednoczesnym przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów języka obcego. Metoda CLIL jest rekomendowana przez Komisję Europejską na rzecz promowania nauki języków obcych i różnorodności językowej. Istotne cechy tej metody to: systematyczna praca w grupie, dobór ćwiczeń uwzględniających różne typy inteligencji uczniów, nauka poprzez różne kanały sensoryczne, stosowanie źródeł i materiałów odpowiednich do prowadzenia nauczania zintegrowanego, słownictwo przydatne na lekcji CLIL, użycie języka obcego i rodzimego w nauczaniu zintegrowanym. Podczas zajęć stosować można różne formy: nauczanie w grupie, praca w grupach roboczych, warsztaty i prezentacje video, muzyki i obrazów. Zajęcia mają przede wszystkim charakter ćwiczeniowy, warsztatowy, co pozwala na praktyczne wykorzystywanie wiedzy teor...
Komentarze
Prześlij komentarz